OBSAH OBŠŤASTNÍKU 5/2020 |
1/ |
INFORMACE K CYKLOVÝLETU „PAVLOVO KOKOŘÍNSKO“, ve
středu 30. září 2020 |
2/ |
INFORMACE K CYKLOVÝLETU „BAREVNÝ PODZIM-OKOLO JEZERA“, v neděli
4. října 2020 |
3/ |
3D VLASTIVĚDNÝ KROUŽEK – PODLE BARVY OMEZENÍ |
4/ |
INFORMACE K CYKLOVÝLETU „UKONČENÍ SEZONY“ |
5/ |
ZPRÁVA PRO ČLENY ODDÍLU A PŘÁTELE KOLA |
6/ |
Předpokládané vydání Obšťastníku č.6 je 5. 11.
Příspěvky
do 1.11. |
SK CYKLOTOUR
ÚSTÍ NAD LABEM VÁS ZVE NA AKCE ROKU 2020
středa 30. září |
„PAVLOVO KOKOŘÍNSKO“ |
Romantická krajina lákala návštěvníky už od 19. století a
příroda se tady vyřádila dokonale. Řada umělců tu hledala
inspiraci ke svým básním, obrazům či sochám. Kokořínské jízdy
s Pavlem byly na kolech. Obdivovali jsme, co příroda vytvořila
před miliony let a stálo to za to. Skalní jeskyně, vyhlídky i
hluboké doly. Krajina je protkána řadou turistických i velmi
oblíbených cyklo tras. Lesní cesty po jehličí i přes kořeny
stromů, cesty polní i štěrkové, které vás často vyvedou na
hladký asfalt. Takové je Kokořínsko, které pro nás zůstane
Pavlovo.
Místo srazu a výchozí místo pro trasu je obec Skalka. Jak kdo
přijede, je pouze na jeho uvážení. Přeprava vlakem z hlavního
nádraží v Ústí je v 7:39 h, s přestupem v Lovosicích do
Blíževedel. Z nádraží Blíževedly = 3 km. Přesun „Áčka“ po ose od
střekovského soudu v 7:15 délka přesunu cca 34 km.
Sraz A+B na Skalce v 9:15!!! Výlet Pavlovo Kokořínsko vede
po zpevněných cestách nebo asfaltkách, čistá trasa výletu 65 km.
Nezapomnělo se ani na občerstvení. Spojení zpět, z Mělníka je
četné, rychlé a bez přestupů.
Těší se na vás vedoucí akce - Mapař tel. 732 549 431.
Trasa:
https://mapy.cz/s/jafumefoza
Akce se koná za
plného silničního provozu a účastníci jsou povinni dodržovat
pravidla pro provoz na pozemních komunikacích.
NA HLAVNÍ I VEDLEJŠÍ
JE NEJHLAVNĚJŠÍ PŘILBA NA HLAVĚ!
neděle 4. října |
BAREVNÝ PODZIM – OKOLO JEZERA MOST |
3 týdny po otevření cyklotras jezera Most, máme příležitost
bližšího poznání. Most je město s nebývalou historií.
Vznikalo jako mnoho jiných ve 13. století a brzy bylo
královským městem. Začátkem 15. stol. se zde nachází uhlí,
koncem 16. století už to jsou velké zásoby uhlí. V roce 1870
přijel do Mostu první vlak, zač. 20. století byla zavedena
pouliční elektrická dráha a veřejné elektrické osvětlení. Ve
druhé polovině 20. století se město začalo bourat, aby se
uvolnili další zásoby uhlí. Město se bouralo do roku 1982.
Těžba se rozšířila až do míst starého Mostu a pokračovala do
90. let. Následovala proměna krajiny a zahlazování stop po
těžbě. Jezero se začalo napouštět v roce 2008. Jeho hloubka
je 70 m, rozlohou je větší než Mácháč. Okružní cyklotrasa
kolem jezera je dlouhá 9 km. Zázemí se buduje. Tak jedeme!
Není to na čas, je to pro radost! Okružní jízdu kolem jezera
předchází dvourychlostní přesun:
„Ačko“ v 9:00 hod z konečné stanice trolejbusů „Staré Předlice“ jízdou po ose do Oldřichova.
„Béčko“ osobním vlakem z Ústí hl. n. v 9:58 h do
Oldřichova. Zde je v 10:27 h předpokládané spojení, které
pokračuje v trase: Oldřichov – Lom – M. Radčice – jezero
Most.
Okruh rezervován pro testování, občerstvení z
vlastních zásob. Na okruhu se zakazuje jezdit mimo účelové
komunikace.
Návrat v trase: Jezero Most - Patokryje – Lužice
- Razice
– Kostomlaty – UL. Celkovou délku, která je z Oldřichova
67km, si doplňte o proměnnou konstantu bydliště a napojení.
Ved. akce: J. Polanský: tel.
732 549 431 + určený „béčkař“.
Trasa:
https://mapy.cz/s/kacocepona
Akce se koná
za plného silničního provozu a účastníci jsou povinni
dodržovat pravidla pro provoz na pozemních komunikacích.
PŘILBA JE
SOUČÁSTÍ VAŠEHO KOLA, TAK JI NENECHÁVEJTE DOMA!
říjen - listopad ? |
3D
VLASTIVĚDNÝ KROUŽEK |
Stálí i občasní
účastníci vlastivědných výletů prožívají nejisté období. Rok
2019 byl podle záznamů 19. ročníkem cyklo – gastro –
krajinných výletů za historickými památkami a uměním
nápojového řemesla. Mapové podklady, síť silnic a
cyklostezek, ubytovací kapacity i technický stav kol, jsou
snadněji dosažitelné, než případné vydání omezení a zákaz
skupinových akcí. Pokud se situace stabilizuje, buďte bdělí,
vzkazuje: Map.
Tajemný rok a magický podzim. Celoroční kilometrová liga je
dohrána, i když neměla žádné limity. Vyhrál, kdo vyjel, kdo
nevyjel, neprohrál. Pokud to stav těla, síla duše a úroveň
techniky dovolí, zveme vás na ukončení sezony - nesezony,
která nám v daných podmínkách přinesla následující hodnoty:
Počet akcí od začátku roku: 22, přibližný poč. účastníků:
360, počet bodů = turistických kilometrů: asi 85. Počet bodů
= cyklo kilometrů: asi 1250 km. Pro nebeský tým bylo najeto
1120 km! Najeté osobo-kilometry, umocněny věkem, jsou
skrytou hodnotou každého člena oddílu.
Sraz: Zanádraží v 10 hod.
Trasa "A": ÚL - CT2 do Křešic – Zahořany – H. Řepčice – H.
Týnec – Třebušín – Homole = 52km.
Trasa „C“: ÚL – Velké
Březno – Homole = 15 km. Návratové cesty dle vlastních
dispozic. Do Homole je též možné zvolit vlastní trasu.
Trasa:
https://mapy.cz/s/jugelepazu
Akce se koná
za plného silničního provozu a účastníci jsou povinni
dodržovat pravidla pro provoz na pozemních komunikacích.
PŘI KAŽDÉM
VYJETÍ MĚJ NA SVÉ PAMĚTI CYKLISTICKOU PŘILBU!
Pro turistické skupiny,
které se od začátku vymezovaly svými názvy (KTS, KTS+ nebo
MAP-max.) máme příznivou zprávu. Po dlouhém a často
neústupném jednání došlo k dohodě a spojení všech
turistických skupin. Jako důkaz vstřícnosti se vedoucí
dohodli, že budou používat jednotný název KTS s koncovkou!
UPOZORNĚNÍ -
vzhledem k opětovnému nárůstu korony, je možné, že
budou akce rušeny, či upraveny. Sledujte webové
stránky. |
Poslanecké sněmovně byl předložen návrh na významná
zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu. Jedním z
významných zlepšení by byl minimální boční odstup
při předjíždění motorovými vozidly. Zkušenosti ze
zahraničí v Evropě jsou příkladné: Nizozemí, Belgie
1 m, Francie 1,5 m, Německo, Španělsko, Portugalsko
2 m mimo obec a 1,5 m v obci. Tak kolik asi bude
poslaneckých návrhů? |
Z balíčku pomoci EÚ,
který má zmírnit dopady pandemie, by měly být v
České republice vyčleněny také dvě miliardy korun (2
000 000 000) na rozvoj cyklistické dopravy. |
Při hodnocení podmínek
pro cyklistickou dopravu v soutěži o Cykloměsto roku
2020 byla samotnými cyklisty nejvíce ohodnocena
města Pardubice, Ostrava a Otrokovice. Nejhorší
hodnocení si odnáší města Plzeň, Brno a Ústí nad
Labem! |
Děkujeme všem partnerům, kteří se v roce 2020 podílí na
sportovní činnosti oddílu!
|
|