úvod   obšťastník  články   zprávy  kalendář   historie   sponzoři dresy  kontakty facebook

 


OBSAH OBŠŤASTNÍKU 5/2020

1/

INFORMACE K CYKLOVÝLETU „PAVLOVO KOKOŘÍNSKO“, ve středu 30. září 2020

2/

INFORMACE K CYKLOVÝLETU „BAREVNÝ PODZIM-OKOLO JEZERA“, v neděli 4. října 2020  

3/

3D VLASTIVĚDNÝ KROUŽEK – PODLE BARVY OMEZENÍ  

4/

INFORMACE K CYKLOVÝLETU „UKONČENÍ SEZONY“

5/

ZPRÁVA PRO ČLENY ODDÍLU A PŘÁTELE KOLA

6/

Předpokládané vydání Obšťastníku č.6 je 5. 11.  Příspěvky do 1.11.


SK CYKLOTOUR ÚSTÍ NAD LABEM VÁS ZVE NA AKCE ROKU 2020

 

středa 30. září

  „PAVLOVO KOKOŘÍNSKO“

  Romantická krajina lákala návštěvníky už od 19. století a příroda se tady vyřádila dokonale. Řada umělců tu hledala inspiraci ke svým  básním, obrazům či sochám. Kokořínské jízdy s Pavlem byly na kolech. Obdivovali jsme, co příroda vytvořila před miliony let a stálo to za to. Skalní jeskyně, vyhlídky i hluboké doly. Krajina je protkána řadou turistických i velmi oblíbených cyklo tras. Lesní cesty po jehličí i přes kořeny stromů, cesty polní i štěrkové, které vás často vyvedou na hladký asfalt. Takové je Kokořínsko, které pro nás zůstane Pavlovo.
  Místo srazu a výchozí místo pro trasu je obec Skalka. Jak kdo přijede, je pouze na jeho uvážení. Přeprava vlakem z hlavního nádraží v Ústí je v 7:39 h, s přestupem v Lovosicích do Blíževedel. Z nádraží Blíževedly = 3 km. Přesun „Áčka“ po ose od střekovského soudu v 7:15 délka přesunu cca 34 km. Sraz A+B na Skalce v 9:15!!! Výlet Pavlovo Kokořínsko vede po zpevněných cestách nebo asfaltkách, čistá trasa výletu 65 km. Nezapomnělo se ani na občerstvení. Spojení zpět, z Mělníka je četné, rychlé a bez přestupů.
Těší se na vás vedoucí akce - Mapař tel. 732 549 431.
Trasa: https://mapy.cz/s/jafumefoza

Akce se koná za plného silničního provozu a účastníci jsou povinni dodržovat pravidla pro provoz na pozemních komunikacích. 

NA HLAVNÍ I VEDLEJŠÍ JE NEJHLAVNĚJŠÍ PŘILBA NA HLAVĚ!


neděle 4. října 

 BAREVNÝ PODZIM – OKOLO JEZERA MOST

  3 týdny po otevření cyklotras jezera Most, máme příležitost bližšího poznání. Most je město s nebývalou historií. Vznikalo jako mnoho jiných ve 13. století a brzy bylo královským městem. Začátkem 15. stol. se zde nachází uhlí, koncem 16. století už to jsou velké zásoby uhlí. V roce 1870 přijel do Mostu první vlak, zač. 20. století byla zavedena pouliční elektrická dráha a veřejné elektrické osvětlení. Ve druhé polovině 20. století se město začalo bourat, aby se uvolnili další zásoby uhlí. Město se bouralo do roku 1982. Těžba se rozšířila až do míst starého Mostu a pokračovala do 90. let. Následovala proměna krajiny a zahlazování stop po těžbě. Jezero se začalo napouštět v roce 2008. Jeho hloubka je 70 m, rozlohou je větší než Mácháč. Okružní cyklotrasa kolem jezera je dlouhá 9 km. Zázemí se buduje. Tak jedeme! Není to na čas, je to pro radost! Okružní jízdu kolem jezera předchází dvourychlostní přesun:

„Ačko“
v 9:00 hod z konečné stanice trolejbusů „Staré Předlice“ jízdou po ose do Oldřichova.

„Béčko“
osobním vlakem z Ústí hl. n. v 9:58 h do Oldřichova. Zde je v 10:27 h předpokládané spojení, které pokračuje v trase: Oldřichov – Lom – M. Radčice – jezero Most.

Okruh rezervován pro testování, občerstvení z vlastních zásob. Na okruhu se zakazuje jezdit mimo účelové komunikace.

Návrat v trase: Jezero Most - Patokryje – Lužice - Razice – Kostomlaty – UL. Celkovou délku, která je z Oldřichova 67km, si doplňte o proměnnou konstantu bydliště a napojení. 
Ved. akce: J. Polanský: tel. 732 549 431 + určený „béčkař“.
Trasa:
https://mapy.cz/s/kacocepona

Akce se koná za plného silničního provozu a účastníci jsou povinni dodržovat pravidla pro provoz na pozemních komunikacích.

PŘILBA JE SOUČÁSTÍ VAŠEHO KOLA, TAK JI NENECHÁVEJTE DOMA!


říjen - listopad ?

 3D  VLASTIVĚDNÝ KROUŽEK

 

  Stálí i občasní účastníci vlastivědných výletů prožívají nejisté období. Rok 2019 byl podle záznamů 19. ročníkem cyklo – gastro – krajinných výletů za historickými památkami a uměním nápojového řemesla.  Mapové podklady, síť silnic a cyklostezek, ubytovací kapacity i technický stav kol, jsou snadněji dosažitelné, než případné vydání omezení a zákaz skupinových akcí. Pokud se situace stabilizuje, buďte bdělí, vzkazuje: Map.

 


??? 

 UKONČENÍ SEZONY 2020

  Tajemný rok a magický podzim. Celoroční kilometrová liga je dohrána, i když neměla žádné limity. Vyhrál, kdo vyjel, kdo nevyjel, neprohrál. Pokud to stav těla, síla duše a úroveň techniky dovolí, zveme vás na ukončení sezony - nesezony, která nám v daných podmínkách přinesla následující hodnoty: Počet akcí od začátku roku: 22, přibližný poč. účastníků: 360, počet bodů = turistických kilometrů: asi 85. Počet bodů = cyklo kilometrů: asi 1250 km. Pro nebeský tým bylo najeto 1120 km! Najeté osobo-kilometry, umocněny věkem, jsou skrytou hodnotou každého člena oddílu.
Sraz:
Zanádraží v 10 hod.
Trasa "A":
ÚL - CT2 do Křešic – Zahořany – H. Řepčice – H. Týnec – Třebušín – Homole = 52km.
Trasa „C“: ÚL – Velké Březno – Homole = 15 km. Návratové cesty dle vlastních dispozic. Do Homole je též možné zvolit vlastní trasu.
Trasa:
https://mapy.cz/s/jugelepazu

Akce se koná za plného silničního provozu a účastníci jsou povinni dodržovat pravidla pro provoz na pozemních komunikacích.

PŘI KAŽDÉM VYJETÍ MĚJ NA SVÉ PAMĚTI CYKLISTICKOU PŘILBU!


Pro turistické skupiny, které se od začátku vymezovaly svými názvy (KTS, KTS+ nebo MAP-max.) máme příznivou zprávu. Po dlouhém a často neústupném jednání došlo k dohodě a spojení všech turistických skupin. Jako důkaz vstřícnosti se vedoucí dohodli, že budou používat jednotný název KTS s koncovkou!
 


UPOZORNĚNÍ - vzhledem k opětovnému nárůstu korony, je možné, že budou akce rušeny, či upraveny. Sledujte webové stránky.

Poslanecké sněmovně byl předložen návrh na významná zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu. Jedním z významných zlepšení by byl minimální boční odstup při předjíždění motorovými vozidly. Zkušenosti ze zahraničí v Evropě jsou příkladné: Nizozemí, Belgie 1 m, Francie 1,5 m, Německo, Španělsko, Portugalsko 2 m mimo obec a 1,5 m v obci. Tak kolik asi bude poslaneckých návrhů?

Z balíčku pomoci EÚ, který má zmírnit dopady pandemie, by měly být v České republice vyčleněny také dvě miliardy korun (2 000 000 000) na rozvoj cyklistické dopravy.

Při hodnocení podmínek pro cyklistickou dopravu v soutěži o Cykloměsto roku 2020 byla samotnými cyklisty nejvíce ohodnocena města Pardubice, Ostrava a Otrokovice. Nejhorší hodnocení si odnáší města Plzeň, Brno a Ústí nad Labem!

 


Děkujeme všem partnerům, kteří se v roce 2020 podílí na sportovní činnosti oddílu!